Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joohan
Båda lampsocklarna har ärjat sönder och blivit till grönt grus, så det är en ganska svart plåt numera.

Vad jag undrar är hur man kommer åt att byta dom, jag försökte bända ut insatsen, men det gick inget vidare. :)
Blir det till att ta bort hela rampen, eller finns det ett annat sätt? Och vart tar kablarna vägen, finns det ett kontaktdon eller blir det skarvning?

Och det sista, finns det nya insatser och är det någon som har koll på kostnaden kanske?
Har försökt rota runt på bildelsbasen osv, men lyckas inte hitta något direkt.

Någon som har erfarenheter? Tips?
Användarvisningsbild
av zingo
Japp hela rampen måste skruvas loss, sitter skruvad från insidan så det blir till att plocka ner "klädseln" på luckan för att komma åt.
Din volvo handel är nog det bästa tipset om du vill slippa göra om det i en nära framtid. Kan inte kosta många 20-lappar per styck.
Kablarna blir nog inget större problem när du väl tagit dig "in" i luckan, sitter med stift och lätta att flytta över till de nya.

Lycka Till!
av joohan
Tack för svaret! :)

Då blir det lite skruva av imorron.. Men jag var förbi volvohandlarn och dom sålde inte bara själva armaturerna separat, utan dom kom med en gummitätning som jag antar ska sitta bakom rampen eller liknande. Den gummibiten, armaturer med kablage och nya lampor i ett kit kostade 261:-.

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]