- tis 24 nov 2009, 12:40
#345283
Problemet består i att larmet går igång efter ca 30s efter att man låst/larmat.
Har lokaliserat problemet till att det har med givaren till motorhuven att göra. Drar man helt enkelt isär kontaktdonet som sitter på vänster motorhuvslås så försvinner problemet med att larmet går. Att ha denna del av larmet deaktiverat är nåt jag kan leva med men det är irriterande att varningsblinkersen inte blinkar när man låser/larmar på.
Har mätt kretsen (i kontaktdonet) mot motorhuvslåset och den är bruten vid öppen huv och sluten vid (fejkad) stängd huv. I den andra delen av kontaktdonet så ligger det spänning på hela tiden.
Ska det inte funka på det här sättet? Om inte, hur ska det fungera?
Kan man kortsluta i kontaktdonet så att spänningen alltid ligger på för att på så sätt få "blinkningen" när man låser/larmar på?
Har lokaliserat problemet till att det har med givaren till motorhuven att göra. Drar man helt enkelt isär kontaktdonet som sitter på vänster motorhuvslås så försvinner problemet med att larmet går. Att ha denna del av larmet deaktiverat är nåt jag kan leva med men det är irriterande att varningsblinkersen inte blinkar när man låser/larmar på.
Har mätt kretsen (i kontaktdonet) mot motorhuvslåset och den är bruten vid öppen huv och sluten vid (fejkad) stängd huv. I den andra delen av kontaktdonet så ligger det spänning på hela tiden.
Ska det inte funka på det här sättet? Om inte, hur ska det fungera?
Kan man kortsluta i kontaktdonet så att spänningen alltid ligger på för att på så sätt få "blinkningen" när man låser/larmar på?