- mån 23 nov 2009, 23:45
Tjenare!
Glad i hatten så var jag ute o körde med min nya bil som jag köpte igår.
Jag drog på och märkte de kom en "puff" med rök på bilen bakom. Jag stannade
och kollade om de rök, men de gjorde de inte. Nästa gång jag startade så rök de typ
hela tiden. grå nästan blå rök... Jag körde hem ca 1 mil, då laddade turbon, och den gick rätt så
bra. Kanske inte 100%. Den de kom rök lite då och då fast jag låg i jämn hastighet..
på min saab 9000 turbo rök de när man drog på och släppte, men på denna ryker de random...
Är de turbon som gått ? eller är de något annat ? Någon snackade om vevhusventilationen var
igen satt ?
Var börjar man felsöka detta problem ? Och klarar man byta turbo själv på en 850 om man aldrig
gjort de ? Vad heter turbon man ska köpa för den ska passa i min bil ?
Vad ska man ge för en beg turbo ?
Var kollar man efter en ny förutom bilia.se ?
Mvh BamZe
Glad i hatten så var jag ute o körde med min nya bil som jag köpte igår.
Jag drog på och märkte de kom en "puff" med rök på bilen bakom. Jag stannade
och kollade om de rök, men de gjorde de inte. Nästa gång jag startade så rök de typ
hela tiden. grå nästan blå rök... Jag körde hem ca 1 mil, då laddade turbon, och den gick rätt så
bra. Kanske inte 100%. Den de kom rök lite då och då fast jag låg i jämn hastighet..
på min saab 9000 turbo rök de när man drog på och släppte, men på denna ryker de random...
Är de turbon som gått ? eller är de något annat ? Någon snackade om vevhusventilationen var
igen satt ?
Var börjar man felsöka detta problem ? Och klarar man byta turbo själv på en 850 om man aldrig
gjort de ? Vad heter turbon man ska köpa för den ska passa i min bil ?
Vad ska man ge för en beg turbo ?
Var kollar man efter en ny förutom bilia.se ?
Mvh BamZe
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
You might surprise people, but you're still gay