- mån 23 nov 2009, 00:05
Tjenare. Det är så att vi har en 850 93a 10v, och vi bytte startmotor på den igen för 3 gången. och efter det så provade vi den. den startade fint. men startmotorn ligger fortfarande emot när man släpper nyckeln. låter som fan.
vi kopplade "signal" kabeln på en strömbrytare. men hjälpte inte :/
så är det "fel" i tändningshålet??
Sen efter allt bös. då skulle vi starta bilen igen. men icke sa nicke.bogserade bilen max 150 meter sakte på 2an men inte en gnista. sen stannade vi. sen lös det under bilen och då "brann" inne i katten. den kvar knallröd! så vi gick därifrån och vänta 10 min. kom tillbaka och tog hem bilen kollade varje stift inte en gnista. alla stift förutom 5 cylinder var dränkte i bensin, vet ej varför men.
Byte rotor o fördelar lock. ingen skillnad. mätte ifall det kom någon ström genom "tändmodulen" el va den heter
där kom det iallfall. vi har kommit så långt att det kommer till fördelaren. men inte längre. vart sitter problemet? Gör vi något fel?
Tacksam för snabba svar. har försökt att förklara så mycket som jag kan.
vi kopplade "signal" kabeln på en strömbrytare. men hjälpte inte :/
så är det "fel" i tändningshålet??
Sen efter allt bös. då skulle vi starta bilen igen. men icke sa nicke.bogserade bilen max 150 meter sakte på 2an men inte en gnista. sen stannade vi. sen lös det under bilen och då "brann" inne i katten. den kvar knallröd! så vi gick därifrån och vänta 10 min. kom tillbaka och tog hem bilen kollade varje stift inte en gnista. alla stift förutom 5 cylinder var dränkte i bensin, vet ej varför men.
Byte rotor o fördelar lock. ingen skillnad. mätte ifall det kom någon ström genom "tändmodulen" el va den heter

där kom det iallfall. vi har kommit så långt att det kommer till fördelaren. men inte längre. vart sitter problemet? Gör vi något fel?
Tacksam för snabba svar. har försökt att förklara så mycket som jag kan.
Volvo--> Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer -- -- VI ORKAR LITE VI OCKSÅ --
BMW --> -- Bring Me Women
BMW --> -- Bring Me Women