Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av texas07
hej igen... nu undrar jag om de finns nån som vet eller har bilder på ett obd2 utag.
jag måste få reda på vilka stift som går vart..bilen är en 855 turbo 96.a aut
väldigt tacksam för svar...mvh stefan
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Pin Funcktion
16- +12V DC
4+5- jord
12- ABS
3- Injection brain
6- ECC
9- timer
13- CC

Sökte lite på forumet och fick fram detta, men det känns som att jag inte fått med alla stift?
av texas07
hej igen.. nu har jag gjort en egen analys med en lamp diod. fick fram fel kod. 2-3-2 och 1-2-1 nån som har haft dom felen men jag kunde inte nolla motorn med diod lampan.. kanske nån här har en ide.. mvh stefan
hoppas de finns nån som vet vad dom koderna betyder..
av texas07
de blir många frågor här från min sida.. är de nån som har nån lista på vad de ska vara för ohm på givare masse mätare osv... jag har stora problem nu.. väldigt tacksam för svar... mvh stefan..
av texas07
min tanke var så här.. dom koderna jag fic var. 2-3-2 och 1-2-1. och jag har hört att de inte behöver vara just lmm eller lamba. så min tanke var att försöka mäta upp givare och lmm lamba och allt jag kan. bilen små rycker när den e kall. jag håller jäm gas då känns de som den svajar..går inte jämt. typ på 50 väg. jag har kollat alla slangar så dom ska vara bra.. men en kompis sa till mig att de finns en vacumslang under insuget. och jag tycker att de fyser just där..
jag tänkte kolla nu i helgen om de finns nån slang där..
och när jag läste felen så skulle jag nolla dom men de gick inte... suck
jag som snart ska besiktiga...

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]