Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wexe
Så där jag då har man råkat ut för det värsta.. Vaknade imorse och går ut till bilen för att åka till jobbet, trycker ett par gånger på larmknappen vid bilen
inget händer trycker på knappen i sisodär en timme till tills polarn hämtar mig och kör mig till jobbet. Åker till affären och köper nya batterier kom hem för ett tag sen och testar men dra på fan inte funkar det och larma av. sen det största problemet non dum ägare innan mig har antagligen slarvat bort nyckel till dörrar backlucka osv. Så har inte ens provat att öppna manuellt då det alltid funkat med larmet. har ett Carguard larm i bilen och det är en volvo 850 T5 -94

Tack på förhand mvh nicklas
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har du en nyckel till bilen så du kan öppna den?
av wexe
okej tackar :) då vet jag det någon som vet hur man kan ta sig in utan att bryta bort en dörr eller liknande haha :P
av *pettson*
Enklast är att ge bilen ström via startmotorns plus underifrån. Sen använder man fjärren igen..
av wexe
Ja det är det nog om det är batteriet som e felet men eftersom ja körde bilen dagen innan och parkarade den sent på kvällen låste bilen och kom ut tidigt på morgonen så funkade det inte och lampan till larm osv blinkar tycker det är konstigt om bilen helt plötsligt efter 3 månaders använde med bra batteri tar slut över en natt utan att ha glömt något som drar ström på i bilen. Tror att larmet tappat programeringen med fjärren

Mvh nicklas
av wexe
ingen som vet något bra sätt har stått ute vid bilen en timme nu igen och försökt men inget funkar fan asså måste ha en bil man blir juh fan "handikappad" utan
av Udenius
Intressant och frusterande förstår jag. Det jag förstår är inte om du har startnyckeln i bilen, eller varför kan du inte låsa upp dörren med den?
Tjuvkopplar du igång den till vardags? Eller hade inte alla 850 vanligt tändningslås?
av wexe
jag har självklart startnyckel och lamrdosa men Så jag tror att det är så har någon av dom tidagare 15 ägarna bytt tändningslåset på bilen men inte bytt sjävla dörrlåsen och jag fick endast med en startnyckel och en larmdosa så nu när det värkar som att larmet tappat minnet och inte kommer ihåg larmdosan kommer jag inte in i bilen pågrund utav att jag inte har några dörr/baklucke nycklar Mvh Nicklas
av Udenius
Aj fan, jag förstår. Trodde det var något liknande som på min merca från 97 som startar med elektronisk nyckel ... men har inte sett det på gamla volvos, inte nya heller för den delen, men finns säkert ...

Det finns ju många som kan öppna ett dörrlås lätt, så du får väl ta hjälp av någon flink. Annars är det väl bara att forcera låset och skaffa en ny cylinder på skroten ...

Lycka till!

// A

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]