Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 59Classe
Har en 855GL-SE 94 som inte startar när den är varm....väntar man nån timme så startar den sen igen. Sen går den ryckigt vid gaspådrag??....vad göra??
av Exs
A3 3-1-2 H Framhjulsgivare - bruten krans eller kortslutning
A7 1-2-2 Motortemperaturgivarens period för lång
B1 1-3-5 Motortemp, ingen frekvenssignal
B2 1-2-2 Hastigheten har ej varit över 35Km/h eller ingen hastighetssignal

I mina ögon ser det ut som att du har en trasig tempgivare..

Alla 1-1-1 koder betyder "inget fel upptäckt" och sockel B6 är bara om man har elmanövrerad stol.

Allt taget från http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=2941
av 850ägare
På min hade jag samma felkod, tempgivare... har iaf bytt den samt även thermostaten och sen bytte jag luftmassemätaren... tyckte & inbillade mig att den gick mindre ryckigt men problemet med att den var svårstartad varm efter att vridit av nyckeln, kvarstod. Idag har jag bytt soppa pumps relä och nu har jag inga problem.
Testa byt reläet först av allt(?)
av Exs
59Classe skrev:Oki....men det kan ju inte vara det som gör att den inte startar när den är varm???....eller rycker vid gaspådrag???
Kan det nog visst. Om givaren är trasig och säger till ECUn att motorn är kall så vill ju ECUn choka motorn. Och som alla vet är varm motor och choke ingen vidare bra kombination. Men testa att byta bränslerelät först för har det inte sagt upp sig redan så är ju risken stor att det gör det i framtiden...
av *pettson*
59Classe skrev:Kollade efter relä på Biltemas hemsida....hittade relä men hur får jag reda på om jag har K-Jetronic eller L-H Jetronic ????
Inget av reläerna på biltemas sida är till 850. Dom är till 240 och 740/940, det framgår också med all tydlighet.. Du kan enkelt kontrollera ditt relä ändå, om du går in på min hemsida så ser du hur.

Hej alla, Vet folk här om skillnaden mellan […]

"Limp home mode" ?

Samma visa idag igen ! :mad: Bilen svarar inte p&a[…]

Det var även 16 år sedan som kamremme[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]