Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoglt850
hej! jag har ett problem med min 850. Lampan som indikerar att motorelektroniken är fel, lyser:( den lampan längts ner till höger, som är organge och nått grönt i mitten. och motor tickar som att det skulle vara en disel. kan det ha hänt nått med ventilerna eller är det knacksensorn som är paj? jag körde samma dag med den som jag upptäckte lampan. jag hade kört hårt med bilen den dagen låg och pressade den i 200 flertalet gånger och körde allmänt aggressivt. kan det ha varit nån orsak till felet? eller är det nått annat? sen så lät fläcktremmen men vet inte om det har nått med saken att göra? men kanske bara behöver spännas?
av *pettson*
Med den informationen du nu skickat med så går det inte att avgöra nånting alls överhuvudtaget. Inte mera än att du pressat bilen upp till 200.
Du har ju felkodsläsare sitter i din bil. Kika i den här forumsdelen så kan du lära dej hur man läser ur felkod/erna. Återkom med kod/koder.
Återkom med om EN cylinder knackar eller flera?
tickar det på ett ställe eller flera?
Fläktremmen? Vad lät på den? Lyft på huven? Se om nåt ser fel ut? lyssna? Känn? Ingen av oss kan ersätta dina ögon och öron när vi ska försöka hjälpa dej.
V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu. ([…]

Hej! Håller på att byta bromsskiva p&a[…]

Hej! Har tagit bort hastighetsmätaren på[…]