Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hydén
Glödtrådsvakten tändes när jag bromsade, kollade och såg att höger bromsljus var ur funktion. Bytte lampa och kollade säkring men den funkar ändå inte. Vad kan vara fel?
av Hydén
Provade med att sätta i vänster lampa på höger sida, funkar inte. Finns alltså ingen ström fram till höger lamphållare. Kan det vara glödtrådsvakten som gått sönder?
av Exs
Antagligen så är det inga fel på glödtrådsvakten, lampan borde ju lysa ändå. Och eftersom lampan inte lyser så indikerar vakten ett fel. Kollat så det inte är glapp eller liknande i någon kontakt? Annars är det ju som sagt inte fel att kika runt lite med någon spänningsprovare.
av mrt
Ska kolla eldosan till draget. Om jag skarvar på en kabel på från fungerande vänster bromsljus till höger lamphållare, får glödtrådsvakten frispel och felindikerar då?
Användarvisningsbild
av Nexus
har du "orginal" kabelsatts till elen på kroken kan du ju bara koppla bort kontaktstycket till eldosan och sätta ihop orginalet igen för utesluta om det är eldosan som spökar.
av Hydén
Gjorde en djupdykning i lamphållarna med rejäl rengöring, och se: funkar! Men tack för råd. Gjorde förresten en annan upptäckt: dragkroken som var nymonterad vid bilköpet i juli hade inte EN elkabel ansluten! Det går en anslutningskabel från draget upp till högerväggen i bagaget men den är inte ansluten. Mysko!

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]