Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T-rex
Tjena! Volvo s70 GLT 98:a
det är så att jag bara har två nycklar (en till tändnigen o en till dörr + en larmdosa, att fixa en ny chippad nyckel går ju lös på 2000kr, men nu har jag hittat på lagabasen ett tändningslås + tre nycklar + en larmdosa för 800kr antar att det ska vara två till tändningen? Är det en lösning att byta tändninslåset och sen köra med dom nycklarna istället eller måste man in till volvo för programering?
Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
probramerig.
Men du kommer ju fortfarande behöva 2 nycklar. då mådte ju köpe till dörlåset också!
av T-rex
CarMan skrev:probramerig.
Men du kommer ju fortfarande behöva 2 nycklar. då mådte ju köpe till dörlåset också!
Ja, vet inte hur jag tänkte, aja bara att fixe en nychippad nyckel då, ang larmdosan hur kan man göra med den, kan man köpa en på volvo som proggar den eller kan man köpa priv och progga själv? har hört att 98:an är lite speciell just med programeringen..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Mmm, på 96-98 behöver verkstan beställa en kod för att kunna programmera nycklar och fjärr med systemtestern. Skicka med alla nycklar och fjärrkontroller, man raderar allt först innan man programmerar in nytt.

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]