Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dassharen
Vad är det som jävlas med mej, har gjort som man ska göra , justerat upp i hjulet och sedan spänt wiren till 6 - 7 hack, men ingen broms. Problemet är att när jag spände upp backarna så att skivan nöp så fick jag släppa ca 10 hack på hjuljusteriningen innan skivan gick fri igen. Har nya skivor och backar. Är det en liten med horn där inne som jävlas med mej? S70 Glt 98.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
När jag byter handbromsbackar gör jag följande:

Jag monterar nya backarna etc. och kör därefter bilen några hundra meter med lätt dragen handbroms (för att slita in backarna mot trummorna).
Därefter tar lättar jag på justeringen inne vid handbromsspaken.
Sen tar jag bort bakhjulen och justerar upp justeringarna vid backarna till hjulen nyper.
Därefter backar jag justeringen ca 5 hack på båda hjulen.
Sedan justerar jag handbromsspaken så att hjulen nyper efter ca 3-4 hack.
Användarvisningsbild
av emwtur
Jag tror att dina handbromsvajjrar rostat ihop - min var likadan då. ( 855:a )
om jag ryckte lite i höljet på vajjern utefter bärarmen, så såg man att höljet var av precis vid fästet ytterst på bärarmslagringen.
/emwtur
av erbe
Kolla uppe vid handbromsspaken, vajern hamnar lätt brevid löphjulet när du skjuver på vajern vid hjulet.
Så var 100% säker på vajern ligger rätt vid spaken,ingen eller skitdålig parkeringsbroms isåfall!
Användarvisningsbild
av dassharen
Ska kolla upp detta, men varför går inte skivan fritt innnan jag har släppt ca 10-12 hack på hjuljusterinigen? Har släppt spännaren på spaken helt och backarna går helt tillbaka.

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]