Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av texas07
hej jag tänkte fråga en sak.. min bil går på ett nödprogram och jag kan inte läsa felkoder för jag kommer inte in i motorn. men jag provade att ta bort kontakten till massemätaren och bilen gick lika som förut.. inte sämmre och inte bättre.laddar 0,3 cirka..
men minfråga är. vad ska hända när man drar kontakten.?? de måste ju betyda att min masse mätare e sönder...
tacksam för svar...mvh stefan..
av *pettson*
Din bil borde antingen hostat till och dött. Eller så skulle den gått betydligt sämre.
Men att byta en massmätare för att man *tror* att den är paj kan ju vara en dyr investering.
av texas07
ja de är ju sant... men jag kan ju inte kolla fel koder.. ska prova en kompis masse mätare i dag. så får vi se om de blir nån skillnad.. kan de vara nått annat som styr med masse mätaren..??
av texas07
jag har provat nu... på nått konstigt sätt så funkar min masse mätare.. fattar ingt just nu... kanske data boxen sdom e paj...
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Grejen är att om den går nödprogrammet så kan det va en massa olika saker. Och ska man börja byta på måfå så kan man få hålla på ett bra tag. Men har du en bekant du kan låna prylar av så låna hans megnetventil, det hade ju variot min nästa misstänkta på listan.
av texas07
ok.. jag har den ligger i bilen.. får prova den i morgon...men jag tror de kan vara boxen eftersom jag inte kan läsa felkoder... eller vad tror ni..??
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Fel på boxen som sådan är ovanliga, och om det skulle vara något allvarligt med boxen så är det ju frågetecken på om den ens skulle gå. Skulle tippa på att det är nåt lte enklare fel.
av texas07
har en liten fråga till...min databox heter 0261 203 074. min fråga är passar en box med nr.. 0261 203 073.. oac på den boxen står 074 innom parantec..

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]