Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Hej, redan dags igen! :D

Min kupefläkt kvittrar tilltagande, har börjat kolla runt efter ersättare men hittar bara en typ av fläkt både på mekonomen och skruvat.se, trodde det skulle vara olika, en för ECC och en annan för bilar utan AC. Nån som vet om det verkligen är samma till alla? Har alltså hittat endast en fläkt till 850 -92 till -97.

Ett problem till: När jag svänger vänster i låga hastigheter hörs ett tydligt brummande ljud från höger fram, samt att navet är ljummet höger fram när övriga 3 är kalla. Kan väl inte vara nåt annat än hjullager som tröttnat?

Återigen, tack till alla för hjälpen
av *pettson*
att du bara hittar en fläkt är för att det är samma fläkt på 850 serien.
Om du gör ett experiment. Lyft sidan du misstänker. Rulla på hjulet samtidigt som du har handen på fjädern. Du märker väldigt väl om fjädern börjar vibrera. Gör den det så är lagret gånget. Men även dom symtom du anger visar ju att lagret inte verkar må bra.
Användarvisningsbild
av taxi
Tackar! Då byter vi flik och beställer fläkt från skruvat, och lager också antar jag. Ska kolla imorn enligt pettsons tips! (Låter nästan som att jag läst om detta tillvägagångssätt tidigare här :oops: )

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]