Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag förstår inte riktigt vad detta beror på? Jag har bytt skivor belägg och bromsbackar fram och bak. Desutom så har jag bytt ett av oken bak eftersom det var dåligt. Jag hoppades att problemet skulle försvinna men icke.

Vid körning/rullning under 1000rpm så händer det rätt oftar att jag får höra ett skumt ljud "krrrrrrrrrrrrr". Om man då känner på bromspedalen så pulserar den. Detta ljud börjar altså utan att jag bromsar, ändå så pulserar bromspedalen. Vad kan detta bero på?

Efter att ha sökt igenom forumet och hittat liknande problem men endå inte så lägger jag in ett inlägg också. De flesta som haft liknande problem har nämnt att deras Abs lampa lyser dock inte min. Andra har haft dåliga skivor, mina är dock nya.... HJÄLLLLLLLLLLP

Alla tips är välkomna!

Tackar på förhand
troligast spräckt krans, men om du har en 99 eller 00:a så kan det vara lös drivaxel.

alltid bra att inkudera årsmodellen, då bilarna inte är så lika som man kan tro!
Tackar för tipsen alla! Det gäller altså en V70 GLT av årsmodell 1997

Det låter hittils på era tips att den kan vara ABS kransen. Har någon av er bytt krans på era bilar själva? Vilka moment är jobbigast?

Byter man hela drivknuten eller bara kransen? Fler tips o tricks? Någon online guide?

Tackar igen!
av *pettson*
Går utmärkt att byta kransen. kostar runt 400kr som material. Du måste dessutom ha ett aneroblim att sätta dit den med. Om du inte innehar det så tillkommer ca 200kr för en liten flaska totalt ca 600kr. Sen återstår i princip samma jobb som ett drivknutsbyte(minus att lossa knuten från drivaxeln). Alternativet är ca 700 på biltema för en splitt ny knut som det redan är en ny ring monterad på. Extra jobbinsatsen är minimal.
köp en krans på volvo & knacka dit, behövs inget annat matrial alls. inga specialvrktyg heler
det går 10 gångar fortare att bara byta kransen & sen är det desutom halva kostnaden, trots att du köper en orginal del på volvo !

så varför lägga ut dubbelt så mycke pengar, o hålla på o krånga 10 gnger så länga, klada med massa fett m.m.

orginal är dyrt tycker många, men dom går gladeliga o köper helt onödiga deler till ett högt pris, när dom köper pirat!
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)