- mån 24 aug 2009, 18:30
#315409
Behöver lite expert hjälp, en ny tändmodul kostar ju 1600.- :shock:
När man kört ett tag med bilen (855 glt -93) så börjar den hacka och misstända på låga varv. Det måste liksom gå ett tag, 3-4 km innan det börjar. Kände idag på tändspolen och man får små stötar av den. Inget alvarligt, men man känner det. Dock inget från kablarna.
Jag mätte upp den nyss och fick 9,22k ohm på sekundär, inom värdena på primär. Normalt skulle vara 9k ohm så det är bara lite över så kanske inte är nått. Alltså att det bara är kablarna eller så??? Men då skulle det väll hacka jämt hela tiden???
När man kört ett tag med bilen (855 glt -93) så börjar den hacka och misstända på låga varv. Det måste liksom gå ett tag, 3-4 km innan det börjar. Kände idag på tändspolen och man får små stötar av den. Inget alvarligt, men man känner det. Dock inget från kablarna.
Jag mätte upp den nyss och fick 9,22k ohm på sekundär, inom värdena på primär. Normalt skulle vara 9k ohm så det är bara lite över så kanske inte är nått. Alltså att det bara är kablarna eller så??? Men då skulle det väll hacka jämt hela tiden???