Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortalsex
Tyckte gasresponsen hade blivit lite trög efter att ha stött till wiren så jag spände till den och märkte att gasresponsen är bättre nu. Skulle vilja veta om man kan spänna till den åt max? eller det ökar bara slitaget på wiren? Tänker på om wiren skall spännas till max? (max för gängningen) Det är väl då spjällhuset öppnas till max?
Tack på förhand!
av *pettson*
Du ska spänna den till max så till vida att spjället ska stå ordentligt stängt vid släppt gaspedal med måttligt sträckt wire. Det betyder inte att justeringen är max på wiren samtidigt.
av mortalsex
Släpper jag loss lite så är den även helt stängd (helt stängd=tomgångsmotorn på 800-900 varv?) det ända som händer när jag spänner wiren är att jag känner wiren/pedalen hårdare när jag trampar (risk för att wiren brister?). En sak som jag har märkt är att vridet på hela registret förflyttar sig lite ibland, kan det vara på grund av att jag har mixtrat lite med wiren?
Tack pettson du lyser upp tillvaron för min volvo =) följer din rengöring av vevhus guide nu och du ger strålande guider tummen upp (Y)
av *pettson*
Det absolut viktigaste är att spjället är helt stängt på tomgång. Det är BARA tomgångsmotorn som ska sköta din tomgång nämligen. :wink:

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]