Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PDK
Sätesvärmen till förarsits var kass så jag tog tag i saken.
Hittade två sladdar som var av, kopplade in dessa i stumparna som satt inne i sätet. Var färg för sig så klart.
Men något jag inte tänkt på var att hur ska dessa sitta i stolen sen?
Plockade av hela stolen så att man slapp pilla o böja på sig i onödan.

Till min fråga, jag bara tryckte in kablarna i den där termostaten. spelar det roll hur dom sitter där? typ plus o minus? Men i vilket fall så fungerar den. Tänkte bara så att det inte blir något kopplingsfel eller börjar brinna. =)
av PDK
allright! Då vet jag läget! :-)-)

Tänkte bara om man kunde koppla fel. Men testat några gånger nu o det funkar till 100%
Användarvisningsbild
av Brainy
Det är ju bara en slinga med hög resistans. Spelar ingen roll vilket håll strömmen går igenom den, samma motstånd och värmeutveckling oavsett.

mvh
Anders
av Stefan1
*lånar tråden* jag eldade för ett bra tag sedan nästan upp mitt skrev blev kortis i stolsvärmen för att jag lade ett par stickade vantar mellan bena typ under mig nästan medans jag satt i bilen med värmen för stjärten på sedan kände jag "aj va fan stack jag mig på och kolla ner då steg det en liten rökpelare upp från min skrevregion" insåg ganks a snart vad som hänt och sedan dess har jag inte de vantarna kvar och numera har jag ett typ 0.5 cm bränt hål mitt på sätet.

om det var en kortis skulle det gå att plocka isär och skarva de "brända" kablarna så att värmen funkar igen? hur ser det ut?
Användarvisningsbild
av Brainy
Är det bara brända kablar så går det att skarva ihop ja, det har jag gjort flertalet ggr i bilsäten.

Men, har det blivit kortis, dvs kabeln har inte gått av pga tryck så skulle nog inte jag våga skarva ihop utan att vara väldigt säker på att slingan i övrigt är vid god vigör.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]