Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnusd
Hej Alla
Första inlägget med stora förhoppningar om hjälp. Jag har sökt, men hittar inte det jag letar efter.

Bakre torkarmotor på en V70 -00 fungerar ibland. Motorn är OK. Har testkört den lös. Ramen med länkarmen är också helt ok. Konstantström 12V finns, men den triggar inte igång på den tredje kontakten. Helt död.

Jag letar altså efter ett elfel någonstans och behöver tips. Någon som varit ute för samma sak? Sitter det separata reläer för fram och bak? Spolaren fungerar och den ligger på samma säkring.

Tacksam för all hjälp och alla tips.

Hälsningar
Magnus
av GöranV70
Hej

Har precis åtgärdat ett torkarfel på bakrutan. Det var kabelbrott vid övergången mellan lucka och kaross. Har tidigare haft kabelbrott där på kabel till centrallås. Nu är hela kabelmattan i bakluckan bytt, så hoppas jag slipper fler kabelbrott nu på ett tag.

Hälsningar Göran
av magnusd
Hej och tack för svar. Ja, jag har fått det svaret på annat håll, men bara teorier. Du bekräftar detta vilket är tacksamt. Det du säjer har slagit mig också. När får man nästa kabelbrott? Tänkte riva taket i kombin och byta den bit som går över gångjärnet.

Hälsningar och tack
/Magnus

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]