Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kollar på skruvat.se och har skrivit in reg nr på bilen. Men det kommer upp två olika sotningssatser.

Den ena står det att ska passa till Motorkod: B5254S, B5254T och den andra står det att ska passa till Motorkod: B5204, B5234,

Men hur vet jag vilken av dom jag ska ha? Jag kör v70 awd 99. Undrar även vilka bromsskivor jag ska ha, det finns visst två olika att välja på både bak och fram.
Fram ska det vara antingen 280 mm eller 302 mm. Bak kan jag välja mellan 283 eller 288 mm i diameter.
Men vem ska jag ha då?

Hoppas någon har ett bra svar till mig ganska fort så jag får beställt. Hoppas nämligen på att få delarna före helgen.
Phantom skrev:Om du har en helt vanlig AWD (inte R) och den inte är importerad så har du en 5254T motor sitter i bilen...som jag skrev tidigare :)

Ja men jag frågade gamla ägaren igår, och han sa något om att den var tillverkad i Belgien.! Någor jag inte överhuvudtaget var klar över och som inte står någonstans. Hmm..

Så då blev jag ju osäker iallafall. :(
Phantom skrev:På transportstyrelsens hemsida hittar du info om din bil, och där står det om den är importerad eller inte. Det står även i ditt registreringsbevis för bilen.

Jo alltså det vet jag ju. Har kollat flera gånger nu, och kan inte se att det står det någonstans på transportstyrelsen.se.
Så blir så osäker. Registreringsbeviset har jag i bilen och kan inte gå ut och kolla nu. FIck veta det igår och blev egentligen ganska överraskad.
Om det inte står på transportstyrelsens sida att bilen är import så står det inte det i ditt regbevis heller.
Det står i så fall Ja eller Nej om det är import eller inte.
Jag har själv en import men har samma delar som en svensk bil. I min sitter en 5254T motor.

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Går det att backa uppdateringen om det inte […]

Ojämn gång

Hej, när jag låter motorn driva bilen u[…]