- ons 08 jul 2009, 15:49
#302164
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Har länge haft problem med vibrationer i bilen samt haft oljud när man svänger vänster på senare tid.
Idag åkte vi iväg på en kort utflykt och tyckte det vibrerade lite extra idag.
Framme vid destinationen så började jag kontrollera stagen osv där fram.
Då såg jag att drivknutsdamasken (yttre) på vänster sidan var helt av och en jävla massa olja har läckt ut överallt. Detta är ju knappast bra.
Hur hade ni gjort? Gjort rent å oljat in igen och ny damask eller är det byte av drivknuten som gäller?
Svår/jobbig att byta? Hur gör man på enklaste sätt?
Gäller min Volvo V70 1998...
//Kensy
Idag åkte vi iväg på en kort utflykt och tyckte det vibrerade lite extra idag.
Framme vid destinationen så började jag kontrollera stagen osv där fram.
Då såg jag att drivknutsdamasken (yttre) på vänster sidan var helt av och en jävla massa olja har läckt ut överallt. Detta är ju knappast bra.
Hur hade ni gjort? Gjort rent å oljat in igen och ny damask eller är det byte av drivknuten som gäller?
Svår/jobbig att byta? Hur gör man på enklaste sätt?
Gäller min Volvo V70 1998...
//Kensy


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986