Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sjoling
Hejsan.

Min tuta har slutat att fungera, dock inte helt tvärt, utan den fungerade lite då och då.
Tryckte jag 10 ggr på tutan så fungerade den kanske 2 av de gångerna.
Men nu är den helt död och jag har kollat säkrningen som är hel.
Tutan låt som den skulle när den väl fungerade. Någon som har någon idé om vad det kan vara?
Senast redigerad av 1 sjoling, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mr850gle
?:-/ Mest sannsynlig brudd i ledning ved rattstammen,dette har jeg nettopp hatt selv,en smal sak og fikse opp i!! :-)-)
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
av dalldall
det han menar! står även i haynesboken att man skall spänna skruvarna till airbagen på ett speciellt sätt för korrekt funktion på tutan(om det nu har nån betydelse)? men du kan ju börja med att kolla så tutan e hel!
Användarvisningsbild
av sjoling
Okey, tittade lite i haynes boken för några dagar sen och lade inte märket till att det fanns ett sådant tips. Jag får sätta mig i morgon och läsa igenom kapitlet nogranare. Ska kolla tutorna oxo. Återkommer i den här tråden.
Användarvisningsbild
av camaro69
Jordkabeln till tutan har en tendens att kunna spela ett spratt ibland.

"Honk the horn if you are horny" :wink:
av KE
Min tuta har också lagt av, men helt tvärt. Kommit hem precis från en 570-mila runda till Italien och där hade jag verkligen behövt en fungerande tuta. Hur spänner jag skruvarna (vilka?) till airbagen om det är problemet? Om det är ett brott i rattstammen var börjar jag då?
Volvo 850 GLT-93, 11500 mil
Användarvisningsbild
av sjoling
sjoling skrev:Okey, tittade lite i haynes boken för några dagar sen och lade inte märket till att det fanns ett sådant tips. Jag får sätta mig i morgon och läsa igenom kapitlet nogranare. Ska kolla tutorna oxo. Återkommer i den här tråden.

Jag kollat igen men hittar inget i boken, Har du någon sidhänvisning måhända?

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]