Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo 850 97
Någon som vet var jag kan fylla på acen billigt.Bor i grästorp västra götalan jag har en 850-96 2,5se.mvh magnus
Användarvisningsbild
av ovelindh
kan rekommendera wards ac service i skövde.. inte över drivet långt... jäkligt bra priser också.. pruta gör han oftast åt en också... bra kille..
av Andy1983
Man får som ackr ac rep dock inte fylla på utan att läcksöka först, bara nämner det
Användarvisningsbild
av CarMan
frågan borde väll vara: nån som vet var jag kan laga mitt AC system. själva fyllningen är ju en del av lagningen, o kan man laga systemet så kan man ju fylla, när man väl lagat klart!
av v70 tdi
Hej!
Om du vet om någon som jobbar med att serva kylanläggningar i varuhus/industrier så brukar dessa kunna
fylla på ac´n även i bilen till en billig summa. Finns vissa besservissar på detta forum som alltid ska vara så
himmla negg. Frågan var ju någon som kan fylla på ac'n inte om vilken som kan laga ac´n :-(O) . Att läcksöka gör man genom att dra ett instrument över ac rören och kolla om det kommer ut någon gas. Detta tar Volvo bra betalt för. Detta kan en kyl gubbe också! Lycka till.
av xlarge
Jag kan hjälpa dig fylla ACn...Bor i Töreboda...Tar en femhundring för provtryckning( vid behov), vacuumsugning & fyllning!
Användarvisningsbild
av CarMan
v70 tdi skrev:Hej!
Om du vet om någon som jobbar med att serva kylanläggningar i varuhus/industrier så brukar dessa kunna
fylla på ac´n även i bilen till en billig summa. Finns vissa besservissar på detta forum som alltid ska vara så
himmla negg. Frågan var ju någon som kan fylla på ac'n inte om vilken som kan laga ac´n :-(O) . Att läcksöka gör man genom att dra ett instrument över ac rören och kolla om det kommer ut någon gas. Detta tar Volvo bra betalt för. Detta kan en kyl gubbe också! Lycka till.

om du tror det är så enkelt som att dra ett instrument över ac rören för att hitta felen så har du ganska mycke fel!!!

varför är det så svårt att förstå det här med ac?

hur många åker om kring o fyller på däcken på bilen varje dag, om man har en spik i dängen??? (bara öter gör sånt) dom andra lagar däcken o sen fylle på luft !

(det här med att man försöker vara tydlig med hur man ska göra med ac, beror på att man helt enkelt inte får fylla ett trasigt system, sen då fins det ju folk som tror att det är normalt at gasen försvinner, o dom tror att man bara ska fylla. Men det ska man givet vis inte göra
Användarvisningsbild
av CarMan
xlarge skrev:Jag kan hjälpa dig fylla ACn...Bor i Töreboda...Tar en femhundring för provtryckning( vid behov), vacuumsugning & fyllning!

miljö bov !
svart jobb = skatte smitare !

det är mina skette pengar ni leker med, klart men blir sur!
av emilia2006
Är också ute efter nån som kan hjälpa mig med att fylla mitt AC-system.
Problemet är att gasen läcker ut efter flera år.
Även om jag inte behöver fylla ACn varje år, så blir det dyrt i längden!
Har haft den inne på VOLVO för läckagesökning, men dom kan inte hitta läckan när det rör sig om så små mängder gas som läcker ut. Senaste gången provtryckte dom bilen i 5 dagar, och kunde ej konstatera något tryckfall. Spårvätska är fylld, men eftersom det tar så lång tid innan gasen är slut, har ej man hittat något spår av den!
Dom har även sökt efter läckage med elektonisk gasdetektor, för att den ska kunna hitta små läckage, dock utan resultat.

Enligt VOLVO så är det vanligt med att bilarnas AC läcker ut gasen, mer eller mindre, efter ett antal år.
Användarvisningsbild
av CarMan
emilia2006 skrev:Är också ute efter nån som kan hjälpa mig med att fylla mitt AC-system.
Problemet är att gasen läcker ut efter flera år.
Även om jag inte behöver fylla ACn varje år, så blir det dyrt i längden!
Har haft den inne på VOLVO för läckagesökning, men dom kan inte hitta läckan när det rör sig om så små mängder gas som läcker ut. Senaste gången provtryckte dom bilen i 5 dagar, och kunde ej konstatera något tryckfall. Spårvätska är fylld, men eftersom det tar så lång tid innan gasen är slut, har ej man hittat något spår av den!
Dom har även sökt efter läckage med elektonisk gasdetektor, för att den ska kunna hitta små läckage, dock utan resultat.

Enligt VOLVO så är det vanligt med att bilarnas AC läcker ut gasen, mer eller mindre, efter ett antal år.

vad har du för bil?
Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]