Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Biasse
Har en 850 GLT-97 som jag fått fel på klimatorn på. En kille sa att jag skulle rycka ur sladden till kompressorn så skulle den sluta att slå av och på... Efter det blev det lugnt på den fronten men då uppdagades nästa problem.

Kör jag på tex. 2:ans växel i 2000 varv och ska växla så rusar varven upp till 2500 varv när jag kopplar ur och ligger där några sekunder innan den sjunker.

Va kan det vara som påverkar detta som har med ac att göra? Kan det finnas nått mer jag måste göra eftersom jag kopplade ur kompressorn?

Som det är nu funkar det ju inte för den rusar vid varje växling.

Att fixa ac:n är det inte tal om just nu för volvo skulle ha 8-9000:- för det ??:-/
av greenbay
Varför skulle sladden till kompressorn kopplas ur? Om kompressorn slår till med korta intervall, behöver A/C:n fyllas, om detta inte är intressant, slå av A/C brytaren på ECC-panelen istället.
Koppla in kabeln till kompressorns koppling igen. Jag har varit med om bilar som inte stängs av om kopplingen inte är ansluten, någon funktion har den...
/greenbay
start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]