- sön 29 mar 2009, 23:01
#274182
Tja !
Jag gillar utmaningar så jag har köpt en 855á -94a som skramlar som ett gammalt skelett i motorn :lol: Skämt å Sido ....
Anledningen till köpet va att den är super fräch i karossen och har mycket utrustning och sen va den ju så billig att jag bara inte kunde låta bli !!!
Följande har gjorts, kollade oljan å den den va svart och seg som sirap - så jag bytte olja (halvsymtet) och filter och hällde i nått STP tjosan som ska mjuka upp packningar å o-ringar. Lät den stå å gå tills den blev genom varm och då blev det betydligt bättre, men fortfarande finns lite ventil knack, samt att man hör metaliska knackningar vid lite hådare varvningar, vet inte vad det kan vara ????
Har en lysande motorinikeringslampa oxå, felkoden 5-2-1 visas, nått med en tempgivare för insugsluften, har tidigare haft en 850 GLT -93á med B5254 motorn men i den satt det en luftmassemätare, i denna sitter det förmodligen nått i stil med Regina systemet, antar jag ????
Kollade oljan idag och såg nått skummt, låter man motorn gå på tomgång så ser röret till oljestickan ut som en skorsten det kommer typ rökpuffar upp ur den och varvar man motorn så står det som en kvast ur den, kan det vara så kul att jag har en skrotad topp packningen ????
Vore nice om någon kunde räta ut frågetecknen runt mitt nya förvärv ! :D
Mvh
Niklas
Jag gillar utmaningar så jag har köpt en 855á -94a som skramlar som ett gammalt skelett i motorn :lol: Skämt å Sido ....
Anledningen till köpet va att den är super fräch i karossen och har mycket utrustning och sen va den ju så billig att jag bara inte kunde låta bli !!!
Följande har gjorts, kollade oljan å den den va svart och seg som sirap - så jag bytte olja (halvsymtet) och filter och hällde i nått STP tjosan som ska mjuka upp packningar å o-ringar. Lät den stå å gå tills den blev genom varm och då blev det betydligt bättre, men fortfarande finns lite ventil knack, samt att man hör metaliska knackningar vid lite hådare varvningar, vet inte vad det kan vara ????
Har en lysande motorinikeringslampa oxå, felkoden 5-2-1 visas, nått med en tempgivare för insugsluften, har tidigare haft en 850 GLT -93á med B5254 motorn men i den satt det en luftmassemätare, i denna sitter det förmodligen nått i stil med Regina systemet, antar jag ????
Kollade oljan idag och såg nått skummt, låter man motorn gå på tomgång så ser röret till oljestickan ut som en skorsten det kommer typ rökpuffar upp ur den och varvar man motorn så står det som en kvast ur den, kan det vara så kul att jag har en skrotad topp packningen ????
Vore nice om någon kunde räta ut frågetecknen runt mitt nya förvärv ! :D
Mvh
Niklas
Med bättre bromsar kan man ha mer effekt :)