Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mickeact
Tja har en 850 GL 94 som är slö som faan verkar som den inte får nån luft.Vad kan vara problemet? Stiften är bytta filtret är bytt. Tacksam för ideér.Micke.
av *pettson*
mickeact skrev:Tja har en 850 GL 94 som är slö som faan verkar som den inte får nån luft.Vad kan vara problemet? Stiften är bytta filtret är bytt. Tacksam för ideér.Micke.
Låt mej sammanfatta: Du har en 850 GL 94 med B5204S under huven? Det tror jag inte riktigt :wink: men du har en B5202 under huven?
Alltså en 5 cylindrig tvåliters maskin med 2 ventiler per cylinder.
För att tala klarspråk.. den ÄR SLÖ SOM FAN den presterar väldigt dåligt om man säger så. Den hasplar ur sej hela 93kw vilket är 126hk.
Vridmomentskurvan är flat och låg som en öken.. :cry:

Men du menar att den blivit ännu tröttare alltså. Om du sett till att den får luft och har ordentliga stift så kan det tänkas vara täppt på vägen ut? Verkar bilen ge avgaser som tänkt? Låter den som tänkt? Hur är avgastrycket om du känner efter när nån varvar?
av Kubbe
Bilen är importerad ifrån Italien ifrån början så det är en B5204S. Alltså 5 cylindrar med 20 ventiler på 2.0 liter och har en effekt runt 103-106 kw. Felet med den är att den alltså låter som den är helt strypt.. som en gammal dammsugare :) .

Han blå ryker inte och inga fel på tomgång ..startar hur bra som helst..

Funderar om Katten kan ha gett sig :?:

/kompis till Mickeact
av *pettson*
Kubbe skrev:Bilen är importerad ifrån Italien ifrån början så det är en B5204S. Alltså 5 cylindrar med 20 ventiler på 2.0 liter och har en effekt runt 103-106 kw. Felet med den är att den alltså låter som den är helt strypt.. som en gammal dammsugare :) .

Han blå ryker inte och inga fel på tomgång ..startar hur bra som helst..

Funderar om Katten kan ha gett sig :?:

/kompis till Mickeact
Spännande att återfinna den motorn i en GL? GL tillverkades iallfall inte till övriga världen med mera än just 10 ventilade motorer. Därav att jag reagerade.
GLT och Turbo var dom enda modellerna med 20 ventiler.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
*pettson* skrev:Spännande att återfinna den motorn i en GL? GL tillverkades iallfall inte till övriga världen med mera än just 10 ventilade motorer. Därav att jag reagerade.
Jo, men väntade man bara lite så gick det ju att beställa hur du ville, du kunde ju köpa en GL med turbomotorn om du så ville.
av *pettson*
Marlboroman skrev:
*pettson* skrev:Spännande att återfinna den motorn i en GL? GL tillverkades iallfall inte till övriga världen med mera än just 10 ventilade motorer. Därav att jag reagerade.
Jo, men väntade man bara lite så gick det ju att beställa hur du ville, du kunde ju köpa en GL med turbomotorn om du så ville.
Se där ja.. där fick man in nåt nytt. :-)-)

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]