Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70 tdi
Hej!
Jag har en läckande styrservo i min bil. Jag köpte en liter röd transmitions olja av volvo för
några år sedan ( innan den läckte) Jag frågade vad det skulle vara för olja, så jag fick med mig en pappersbit ut som jag doppade i behållaren. Hade själv svårt att se vilken färg det var, men grabben i butiken sa att den var röd. Så jag fick väll det man kallar ATF olja. Men i instruktions boken står det att det ska vara olja av kvalite
Pentosin 11s. Denna olja ska väll vara grön?? Står det fel i boken eller hade volvo grabben fel?? Kommer jag nu att köra slut på pumpen nu när jag häller i den röda oljan under tiden som jag väntar på att byta styrväxel? Kan man kolla på någon skylt va det ska vara för olja?? ?:-/
Användarvisningsbild
av goransson89
Det spelar inte så stor roll, dom flesta bilarna kör på röd ATF olja, saab säger att man ska ha nån annan olja, men jag vet många som kör med röd och har aldrig några problem =)
av *pettson*
goransson89 skrev:Det spelar inte så stor roll, dom flesta bilarna kör på röd ATF olja, saab säger att man ska ha nån annan olja, men jag vet många som kör med röd och har aldrig några problem =)
båda är bra.. och kan för det mesta ersätta varandra. MEN man ska INTE blanda dom.

Är man osäker kan man passera nån som säljer redline oils. Redline har en *universal* servoolja som fungerar till dom flesta oljetyper.

Med tanke på däckdimentionen bör d[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]

Koppla in Isudar carplay

Hade exakt samma problem. Hittade kablarna i golve[…]

Jag är tveksam. I landet Sverige älska[…]