Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo 850 2,5 20v -92 med automatlåda. Bilen har gått 40000 mil.

Några frågor:

1. Jag skulle rengöra vevhusventilationen på bilen och lossade på 4 bultar uppe och 2 nere på insuget. 1 bult upp och 1 bult nere på insuget kom jag inte åt med nått verktyg är det nån som har något tips på vad man skall andvända för typ av verktyg när man lossar insuget.

2. Är det nå fler bultar/vajrar/slangar man ska lossa för at ta lös insuget?

3. När man ska byta växellådsolja på en sån här bil tömmer man då ut allt underifrån, för att sedan fylla på fullt, tappa ut en liter, fylla på, tappa ur, osv. Alltså så att man sköljer lådan.

4. Är det någon sar har nått tips på hur man kan frächa upp konitionen på bromsoken/bromskolven?

5. När kommer Pettssons sida upp igen?
av *pettson*
nille850 skrev:Jag har en Volvo 850 2,5 20v -92 med automatlåda. Bilen har gått 40000 mil.

Några frågor:

1. Jag skulle rengöra vevhusventilationen på bilen och lossade på 4 bultar uppe och 2 nere på insuget. 1 bult upp och 1 bult nere på insuget kom jag inte åt med nått verktyg är det nån som har något tips på vad man skall andvända för typ av verktyg när man lossar insuget.

2. Är det nå fler bultar/vajrar/slangar man ska lossa för at ta lös insuget?

3. När man ska byta växellådsolja på en sån här bil tömmer man då ut allt underifrån, för att sedan fylla på fullt, tappa ut en liter, fylla på, tappa ur, osv. Alltså så att man sköljer lådan.

4. Är det någon sar har nått tips på hur man kan frächa upp konitionen på bromsoken/bromskolven?

5. När kommer Pettssons sida upp igen?
1/ dom undre LOSSAR du.. dom övre tar du bort. Det är leder och förlängare som gäller.
2/ japp du har två bultar UNDER insuget med.. lossa luftburken och stick in armen. Du har antingen 12 eller 13 skallar. Det förekommer bägge av nån anledning.
3/ du kan göra på lite olika metoder. SÖK här i forumet så får du en beskrivning.
4/ beror mest på hur du menar.. ett rostigt ok går att fixa, dåliga damasker med. Man packar helt enkelt om oken med ny packning och nytt dammskydd. MEN det krävs att man vet vad man gör och att man använder rätt fett samt.. att man är extremt renlig. En rostig kolv ska bytas. En kolv kostar som ett ok så det är att skita i. Bättre då att byta till friska ok.

5/min sida ska snart vara uppe igen.. när dom j-larna i staterna nu bestämt sej för att behålla min domän så var jag tvungen att skaffa en ny. Det är sånt strul... men såååå fort det går är den uppe igen.
Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Hjälpt en som fått problem med sitt t&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]