- mån 09 mar 2009, 19:23
#267873
Har en 850 GLE -93 som drar snett åt vänster vid landsvägskörning,ratten får vridas till ungefär klockan 12.30
åt höger för att det ska gå rakt.
Har fått tillbaka den från framvagnsjustering i dag och den drar fortfarande snett.
Toe-in fick justeras.
Camber var rätt.
Caster var på gränsen av toleransen (max 1 gard skillnad mellan hjulen)och ej justerbart enl meken.
Hur löser man detta ?
Ta upp störrre hål i fjäderbenet övre infästning för att få justermån ?
Eller flytta på bussningarna i en känkarm för att på så vis få en viss justering åt rätt håll.
Går framvagnsbalken att justera i vinkel höger/vänster.
Irriterande att kör en bil som drar snett om än så lite.
Vill inte plöja ner en förmögenhet på en gammal bil heller, så det får nog bli "själv är bästa dräng" i
det här fallet.
Tips välkommna.
åt höger för att det ska gå rakt.
Har fått tillbaka den från framvagnsjustering i dag och den drar fortfarande snett.
Toe-in fick justeras.
Camber var rätt.
Caster var på gränsen av toleransen (max 1 gard skillnad mellan hjulen)och ej justerbart enl meken.
Hur löser man detta ?
Ta upp störrre hål i fjäderbenet övre infästning för att få justermån ?
Eller flytta på bussningarna i en känkarm för att på så vis få en viss justering åt rätt håll.
Går framvagnsbalken att justera i vinkel höger/vänster.
Irriterande att kör en bil som drar snett om än så lite.
Vill inte plöja ner en förmögenhet på en gammal bil heller, så det får nog bli "själv är bästa dräng" i
det här fallet.
Tips välkommna.
Senast redigerad av 1 Järven, redigerad totalt 0 gånger.