Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade inte tid att vänta på en lösning, så jag fick vackert inhandla en ny låscylinder och en ny låskista. INTE billigt: totalt ca 3500kr på volvo, då bytte ja ändå grejorna själv. Kollade på bildelsbasen å laga, fanns bara 4-5 st i hela landet som hade samma serienummer, å dom hade gått ca 20-25000 mil, så kändes lika bra att köpa nytt. Så ligger det till.
. Hej, problem med låset på förardörren!! 850 glt -97a.Jag har inget larm eller någon dosa att låsa upp med. Lås "piggen" som går från låscylindern till själva låset gick av idag.

Då tänkte jag skifta låsen mellan framdörrarna, så det trasiga satt på passagerarsidan. När ja nästan e klar så hoppar den plastbricka som låspiggen ska sitta i, i själva dörr låset (inte låscylindern) bort. Plastbrickan försvinner in i dörren så jag inte hittar den.

Så, mina frågor är: MÅSTE lås"piggen" vara hel? Och måste den där plastbrickan sitta i låset? Om lås"piggen" inte måste vara hel och sitta i plastbrickan, måste då plastbrickan ändå sitta där??

När jag låser bilen via pass.sidan eller bakluckan så låser bilen som den ska. MEN, drar jag i förardörren så låser den upp alla dörrar precis som om jag låser upp med nyckel !!

Sen plockade jag bort handtaget(med låscylindern) och skulle kolla om något verkade sitta fel. Hittade inget fel. Satte tillbax handtaget igen(med låscylindern i ). Då fungerar det som det ska att låsa. Bilen låser altså INTE upp sig när jag drar i handtaget. Fungerar ca 10 gånger. Sen körde jag iväg ca 300m för att sedan gå ur bilen och låsa den, då går det IGEN att låsa upp bilen genom att dra i handtaget!!

Ja blir galen på detta. Kan ju inte åka omkring i en bil som inte går att låsa!

Mvh: Thomas
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?