Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Carina
Jaha nu är det årstiden vinter, kylan börjar komma och va händer....jo min bil börjar bråka!!

Idag upptäckte jag att ur panelmunstyckena blåser det kallluft trots att det blåser varmluft mot rutan och sidomunstyckena.
Tittade efter i motorrummet och alla slängar verkar sitta som dom skulle.
Har haft en slang från luftburken in i nåt annat som lossnade en annan gång , men den sitter lika bra som den gjorde efter att jag satte fast den.

Frågade gubben och han hade haft likadant och "det hade löst sig själv" sa han... (han har en V70-97
Funderade på om jag har dåligt med glykol i, men då borde det väl inte komma nån värme alls????

Bilen ifråga är 850 GLE-93
Användarvisningsbild
av Erico
Jag tror du har ett "vred" till vänster om mittmunstyckena som heter "Airmix". Det ska vara ställt på min (så lite blandning av luften som möjligt) annars får du in luft direkt utifrån i munstyckena.
Användarvisningsbild
av Erico
Jag tror du har ett "vred" till vänster om mittmunstyckena som heter "Airmix". Det ska vara ställt på min (så lite blandning av luften som möjligt) annars får du in luft direkt utifrån i munstyckena.
Användarvisningsbild
av Carina
Den har jag pillat på med, men det blev ingen skillnad.
Satte vred på både bild "upp och ner" så det ska ju komma i båda panelmunstyckena på I-brädan och även upp mot rutan... ?:-/
Användarvisningsbild
av Erico
Carina skrev:Den har jag pillat på med, men det blev ingen skillnad.
Satte vred på både bild "upp och ner" så det ska ju komma i båda panelmunstyckena på I-brädan och även upp mot rutan... ?:-/
Munstyckena som sitter på i-brädan är dom enda som påverkas av airmix reglaget (på min bil i alla fall). Om du får varm luft överallt utom där tror jag att problemet sitter i reglaget eller spjället som reglaget påverkar.
Hoppas det fixar sej ;-//
av CoqRouge
Har du ECC?

ECC ser till att kupen har en viss temp, kan förekomma att den ibland blåser in lite kallare luft för att hålla önskad temp. Det kan hända även om det är kallt ute.
Användarvisningsbild
av Carina
Ska ta en ny koll på detta nu idag när jag ska iväg.
Jäkligt irriterande bara... :x
Jag återkommer!!!
Användarvisningsbild
av Carina
CocRoughe: Ja jag tror det är så det heter.... har siffror runt hela tavlan... (lär mej aldrig skillnaden)
av CoqRouge
ECC:n känner av lufttemp i kupen och ser till att vald temp råder.

Har du rätt temp i kupen?
Om inte kan det vara fel på en hel del saker. Men glykolen har inget med det att göra.
Användarvisningsbild
av Carina
:roll: :lol: Då är det en sån jag har!!!
Ska kolla det i morgon när jag åker till jobbet...
Tack så länge!!
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]