Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tim
Tjena. Har en 850 som det försvinner vatten ur ? Fast bara ibland , kan ju mycket möjligt bara vara läckage. Men sen kollade jag oljestickan här om dagen och upptäckte att den var full i sånt här vitt skum, gjorde rent den satte tillbaka den och åkte lite, kollade igen och allt såg normalt ut. Men nu efter några dagar upptäckte jag att det var lite sånt där vitt skum igen på stickan och sen ryker det ur hålet när man tar ur den. Bilen ryker inget konstigt, vattnet ser fint ut och ingen speciellt tryck i kärlet. Kan det bara vara så att det är vevhusventilationen eller är det topppackningen ? Tacksam för alla idéer ! :D
Användarvisningsbild
av zingo
......
och för vattenproblemet kan jag föreslå en titt vid värmepaketet så det inte gått läck där, har själv bytt mitt så det där med vatten som försvinner lite då och då känner jag igen :roll:
en gången packning borde väl ge tryck i kärlet och/eller vit rök i baken !??
av Tim
Jag kör mycket kort körningar, men upptäckte nu att den även var lite vitt i locket. Ja värmepaketet ska jag kolla =)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Ut och åk en rejäl sväng, en 5-10 mil och spoöa på den lite så försvinner det vita. Det är ett slam som bildas när man åker mycjet korta sträckor så motorn aldrig blir sådär riktigt varm.
av sssljo
Tim skrev:Tjena. Har en 850 som det försvinner vatten ur ? Fast bara ibland , kan ju mycket möjligt bara vara läckage. Men sen kollade jag oljestickan här om dagen och upptäckte att den var full i sånt här vitt skum, gjorde rent den satte tillbaka den och åkte lite, kollade igen och allt såg normalt ut. Men nu efter några dagar upptäckte jag att det var lite sånt där vitt skum igen på stickan och sen ryker det ur hålet när man tar ur den. Bilen ryker inget konstigt, vattnet ser fint ut och ingen speciellt tryck i kärlet. Kan det bara vara så att det är vevhusventilationen eller är det topppackningen ? Tacksam för alla idéer ! :D

När kollade du stickan sist? Vad innebär full med vitt skum? Hur länge har du haft bilen?

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]