Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Delorian
Bytte Länkarmar på min 855 -95 för ett tag sedan allt kändes ok efteråt.. men sedan när jag åkte upp till norrland och det började bli halt så ville bilen först till höger sedan till vänster.. vänster igen höger, vänster.. ja ni förstår.. Monterade på ett par 18 tummare nu och då blev det lika jävligt när det är torrt på vägen.. man måste hålla tio och två stenhårt annars åker man fan av vägen.. är lur på att jag behöver en redig framvagns inställning.. när jag står framför bilen pekar däcken utåt.. så pass att man reagerar på det, undrar om någon kunnig kanske vet om det är något annat som kan va fel.. .
/Danne
av mackeman
låter som du behöver en framvagnsinställning. har haft samma fenomen på en annan bil, blev bra efter de gjorde framvagnsinställning.
av *pettson*
en 4 hjulsjustering krävs ALLTID efter det att man bytt länkarmarna eftersom man inte kan garantera att bilens hjulvinklar är okej. Sen att många inte gör det och har turen att bilen känns okej ändå är en annan femma. :wink:

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]