Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Gör en ny tråd då detta gäller årsmod 99.

vad jag förstått så har 99-00 inte OBD2, utan Canbus...?

har sett flera som säljer kablage med programvara, jag mailade en firma som säljer elm327 som ska klara det systsmet. Gick dock inte att kolla inställningen för dieselpumpen enligt återförsäljaren (sala pc)

såg i en annan tråd att man kan se om man har canbus på tankmätaren, för då ska det stå max.
på min står det 70....
på locket till "obd2"kontakten står det OBD2.. (vid mittfacket).
har italienimporterad v70 tdi-99 (om nån inte fifflat till årsmodellen då vid import, troligt??)

vill alltså klargöra lite om jag har canbus eller obd2, samt tips på någon pc-programvara som kan kontrollera inställningen på dieselpumpen.
OBD2 har du då detta namn endast hänvisar till anslutningen, canbus är delvis utbyggt från 99 och helt från 00. bensin 99 åtrsmodell är motorstyrenhet canbus och resten ISO.
Dieselmodellen kan jag inte svara för vad som är canbus och vad som är ISO, kanske någon annan vet.

Nvänder VOLFCR själv ihop med usb kabel til laptopen men detta program passar ju som sagt var inte helt 99 års bensin modell, går inte heller öra några justeringar utan bara läsa/nolla koder och service lampa.
servicelampan på din behöver du inge mjuk ¨vara för nollas med trippmätaren.
jag vet att det finns mjukvara som går att använda till omprogramering av styrboxar men personligen skulle jag aldrig ge mig på det då jag inte
har kunskapen om inställningarna, sök på google jag har hittat där förr.
jag vet faktiskt inte vilken lina man andvänder till vad.
Bilen har i OBDII utaget tillgång till K-lina Canbus & OBDII
allt andvänds på olika sätt vid olika tilfällen

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]