Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bytoken
finns 8 i min. sc-805
Användarvisningsbild
av Lindepär
Det satt 6 i min (ej i d-stolparna). Också en V70 -98 utan orginalstereo.
av morten
Hei.
Det satt ingen originalstereo i min v70 1998. Har hatt ut alle deksler der det sitter høgtalere, dvs. instrumentbredan og fram- og bakdører. Ingen av høgtalerne var original volvo (MacAudio og Infinity), men kablene og plastklips og innfesting så originalt ut.

Mvh Morten
Användarvisningsbild
av Zilv
I instrument har du 2 dis högtalare, och i alla dörrar har du 6.5 :or , D stolparna är nog extra val , men bara dis där me .
Användarvisningsbild
av Nexus
De i d-stolparna är enklast köpa orginal. Bara plugga dit i färdiga fästen och ansluta kablarna. Glöm ej ta bort dämp mattan på höglarargallret bara, det gjorde jag och inte undra på de hördes dåligt :P
av 2444ever
Hur är det med delningsfiltret? Om det original var utan disk. i d-stolparna så måste man lägga till ett delningsfilter? Eller går diskanten även till dörrarna bak om man har original diskanter i d-stolparna
av MartinAberg
Nexus skrev:De i d-stolparna är enklast köpa orginal. Bara plugga dit i färdiga fästen och ansluta kablarna. Glöm ej ta bort dämp mattan på höglarargallret bara, det gjorde jag och inte undra på de hördes dåligt :P
Äntligen fått tag på ett par högtalare, blev dock lite grinig när de skulle på plats så jag gav upp rätt fort, några monteringstips?
Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i vä[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]

Bromsrör höger fram

Nu är det luftat och klart och inga läck[…]