Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad är det som är fel???? Blev helt ställd efter att ha kommit hem igen efter en resa på 80mil.

Räknade ut förbrukningen och landade på 1,7l/milen!!! Då landsväg snitt 95km/h.

Inga lampor lyser, inga felkoder.

Nya tändstift, luftfilter, motorolja + filter, växellådsolja, termostat + kylarvätska, kamrem, aggregatsrem, bränslefilter.

Men har märkt av att servopumpen har ett pys liknande ljud hela tiden plus att den väsnas vid fullt rattutslag.
Plus pys ljudet har återkommit vid pådrag mellan 1000-2000varv.

Ingen bensinlukt någonstans, avgaserna som kommer ut, är normala antar jag. Ingen sot eller så.
Har gått igenom med startgas också.

Nu behöver jag verkligen tips.

Besiktad utan anmärkning!!!
Fick värderna: CO 0,0 (0,5), CO 2500 0,0 (0,3), HC 000 (100), LAMBDA 1,01 (0,96-1,04)

850, 2,5SE, b5252s, 96:a
La till bilmodell/grammse
Senast redigerad av 1 PDK, redigerad totalt 0 gånger.
anliggande bromsar
avgas lekage före lamdasond
insugslekage
CarMan skrev:anliggande bromsar
avgas lekage före lamdasond
insugslekage
Bromsarna är genomgångna...
Har lagat grenröret, svetsat en ny flex + nya packningar. Får ta o byta lambdan, om det hjälper? LMM kanske?
Kan va insuget? Har ej kollat denna ännu. Tänkte ta det i samband med vevhusventilationen.
ovelindh skrev:Kanske en lambda sond som är kass? hade de problemet med min 850 glt. inga lampor som lös för mig heller.. Har du en 850 92-95 läs koderna om det finns några...
Får ta o byta lambdan. Har inga ideér mer...
Inga lampor lyser o inga koder för den delen heller! Man är ett frågetecken kring detta.
PDK skrev:
ovelindh skrev:Kanske en lambda sond som är kass? hade de problemet med min 850 glt. inga lampor som lös för mig heller.. Har du en 850 92-95 läs koderna om det finns några...
Får ta o byta lambdan. Har inga ideér mer...
Inga lampor lyser o inga koder för den delen heller! Man är ett frågetecken kring detta.
Inte lätt.. Finns ju roligare saker än att betala massa pengar på delar.. Inte en enda kod alltså? Har du varit på volvo med bilen och läst koder?
Jo det finns ju annat att lägga pengar på. Inte en enda fick jag fram.
Men får ta en sväng till volvo för att kolla upp detta. Om det hjälper. Så ska dom ha hutlöst med pengar för det säkert. :evil:
Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]

244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]