Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Täa
Hej
En bilmek har bytt min motor som är en tidig 99 till en 00,har svårt att förklara problemet i text
finns här någon vänlig expert jag kan ringa
mycket tacksam för svar MVH Peter
Användarvisningsbild
av CarMan
ta det på forumet om du ska ha hjälp.
fyll sedan på med så exakta uppgifter som möjligt
av Täa
Ok.
Han har satt dit den gamla pumpen och givaren som läser av vevaxeln
motorn startar o går bra i ca 30sek sen är de stopp
Felkod sol.v.för.insprut.tid som han ej kan radera
var sitter denna sol.v
Peter
av Täa
Så jävla tokigt de kan bli,motorn som är isatt är från en bil med automatlåda
Vet nån om de är lika vevaxel i dessa,Givarna är ej lika,tänkte då att delen på veven
som påverkar givaren ej är lika,Kan de va så?

Peter
Senast redigerad av 1 Täa, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Svänghjulet skiljer naturligtvis, men det bör du ju ha flyttat över.
av Täa
är de ingen som vet hur det är med vevaxlarna,eller är det en lös stålskiva som är utbytbar mellan aut och man låda?
Kunde ha kollat i hålet för givaren innan motorn vart monterad,men nu kommer man inte åt att se
Är så jävla le på bilfan o allt förbannade dataskit,tacka vetja förgasare o brytarspetsar

Peter
av *pettson*
Täa skrev:är de ingen som vet hur det är med vevaxlarna,eller är det en lös stålskiva som är utbytbar mellan aut och man låda?
Kunde ha kollat i hålet för givaren innan motorn vart monterad,men nu kommer man inte åt att se
Är så jävla le på bilfan o allt förbannade dataskit,tacka vetja förgasare o brytarspetsar

Peter
Om du gillar förgasare och brytarspetsar så är väl ändå inte diesel bästa alternativet... ;-//

MEN istället för att vara besviken på tekniken så var besviken på dej själv om du nu ska vara besviken på nåt?
Det är inte teknikens fel att du inte läst på och haft ordentligt på fötterna INNAN du gav dej på saker och ting?
Brytare och förgasare är lika hatade som nyare teknik av dom som inte bemästrar det.
Bara att inse att FAKTA OCH KONTROLL INNAN man utför jobb sparar svett och tårar.
OAVSETT vad man jobbar med för yrke och oavsett vilka sammanhang.
av Täa
OKIDOKIDO ja vet,Jag menade bara att om de va gasare o brytare så hade till o me ja fått i gång motorn,ja litade på bilmeken,men har väntat på o få bilen färdig i 7 veckor,Men du pettson kanske har svaret min fråga?

Peter
av Agneo
Tjena!
Om du ger mig mer exakt felkodsnummer ska jag kolla i Vida om jag hittar nåt som kan va till hjälp!
Jag antar att allting är nollat efter konstens alla regler? både på pumpremssidan o kamremssidan?
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]