Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KFS982
Hej hå!
Tröck ner fönstret i dag till halva, och när jag skulle stänga gick det helt enkelt inte!
Kollade säkringar men den verkade ok! (det sitter nån automat säkring för elhissarna)
Vad fan kan ha hänt? jag höll samtidigt på att koppla in extra-ljus men det ska väl inte ha någon koppling till elhissarna?
Det ska såklart hända när det är kallt och snöar ute.. :-(O)
Användarvisningsbild
av CarMan
om det är v70 eller s70 du har så har alla gånger knapsatsen gått sönder. du kan köra upp rutan genom att lägga ström direkt på fönsterhiss motorn.
eller så är du lite voldsam mot knappen, ryck i den snabbt i ändlägena åt båda hållen 20-30 ggr.
av KFS982
knappsatsen, alltså den som sitter på dörren? Inget fönster funkar att skjuta upp vare sig man använder knapparna på förardörren eller knapparna på de andra dörrarna. Var sitter fönsterhiss motorn då?
Användarvisningsbild
av camaro69
I dörren. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Då ställer jag frågan igen :!: Är det KFS 982 alltså en V70 T5-98 Aut 2,3l du undrar över?
Fungerar inget fönster så kan det inte bara vara motorn i förardörren som strular. hände det i sammanband med inkoppling x-ljus så skulle jag en gång till se över alla säkringar.
Användarvisningsbild
av camaro69
Grammse skrev:Då ställer jag frågan igen :!: Är det KFS 982 alltså en V70 T5-98 Aut 2,3l du undrar över?
Fungerar inget fönster så kan det inte bara vara motorn i förardörren som strular. hände det i sammanband med inkoppling x-ljus så skulle jag en gång till se över alla säkringar.
Nu lät du riktigt grammse, Grammse. :wink:
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]