- mån 29 sep 2008, 21:04
Byggde downpipe 3" till c70:n idag och bytte samtidigt ut katten till en racekatt, allt flöt på bra tills jag startade bilen.
Hoppade igång direkt givetvis, och går klockrent, men vill INTE varva upp mer än 4000 rpm, där är det precis som om det skulle ha vart en varvtalsstopp.
Får den inte att varva mer med full gas eller genom att smyga sakta med gaspedalen....
BILEN IFRÅGA ÄR EN C70 2.0 T5 Italienimport
Så det jag funderar på nu är ju.... det satt 2 lambdasonder på den, 1 st på downpipen, och den andra strax efter en liten MINIKATT strax före den stora katten.
Jag satte båda lamdasonderna före den nya katten, men det finns ingen minikatt nu mellan lambdasonderna.
Kan det vara det som är felet?
Ingen motorlampa lyser eller nått sånt och den går inte orent eller nått
Någon med en ide??
Hoppade igång direkt givetvis, och går klockrent, men vill INTE varva upp mer än 4000 rpm, där är det precis som om det skulle ha vart en varvtalsstopp.
Får den inte att varva mer med full gas eller genom att smyga sakta med gaspedalen....
BILEN IFRÅGA ÄR EN C70 2.0 T5 Italienimport
Så det jag funderar på nu är ju.... det satt 2 lambdasonder på den, 1 st på downpipen, och den andra strax efter en liten MINIKATT strax före den stora katten.
Jag satte båda lamdasonderna före den nya katten, men det finns ingen minikatt nu mellan lambdasonderna.
Kan det vara det som är felet?
Ingen motorlampa lyser eller nått sånt och den går inte orent eller nått
Någon med en ide??
XC70 D4+++ med allt extra extra