Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Floppy
Hej. Nu har jag köpt "ny" bil, en 855-96 som importerades 2002 från Tyskland.

Ingen ny bil nej, men för mig känns den som en ny lyxbil i jämförelse med min gamla 740 skruttis från -88. :)

Med i bilen fanns en manual med bra bilder och text som jag förmodar beskriver vad alla de olika vreden och knapparna är till för MEN, jag kan banne mig inte ett ord tyska!! :(

Finns det att få tag på en sådan manual på svenska någonstans? Kollad runt lite på nätet men hittade bara någon typ av instruktionsbok men vad jag förstod så var det mer en reparationsbok.

Det jag vill ha är manualen som visar alla finesser - ja vad de olika knapparna gör.
av *pettson*
Floppy skrev:Hej. Nu har jag köpt "ny" bil, en 855-96 som importerades 2002 från Tyskland.

Ingen ny bil nej, men för mig känns den som en ny lyxbil i jämförelse med min gamla 740 skruttis från -88. :)

Med i bilen fanns en manual med bra bilder och text som jag förmodar beskriver vad alla de olika vreden och knapparna är till för MEN, jag kan banne mig inte ett ord tyska!! :(

Finns det att få tag på en sådan manual på svenska någonstans? Kollad runt lite på nätet men hittade bara någon typ av instruktionsbok men vad jag förstod så var det mer en reparationsbok.

Det jag vill ha är manualen som visar alla finesser - ja vad de olika knapparna gör.
Haynes reparationshandbok finns på svenska. Handboken på bilen, alltså manualen lär väl finnas massor av på svenska skrotar?
Användarvisningsbild
av B4B
Jag gick till lokala Volvohandlaren och frågade om dom hade en till en 93:a och det visades att det fans nya i en katrong undanstoppade. Tysk import även den :D
Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]