Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lillpip
Vad för typ av lambdamätare skall det vara till en V70 R AWD -98?
Något har hänt med min iaf, och med Vol-fcr så verkar det som att den ej får kontakt med den säger programmet iaf.
Går det med en universal från biltema? Någon som testat?

Tacksam för svar!
av Matthew
Hej !

Fick felkoder (signal+förvärmning) på min främre lamda, provade att konvertera/klippte den gammla lamdakontakten mot en 4-tråds biltema lambda, det gick inget bra. Dock fick bort felkoden för förvärmningen, så det fungerade iaf. Provade med en Orginal, och allt fungerade på en gång...

Detta på V70 glt -00

//M
av lillpip
Suck ja, helst ska man väl ha en original....dock surt att behöva betala såpass mkt extra bara...
Får väl annars rota runt på skrotarna..
Användarvisningsbild
av CarMan
oavsett vad man har för bil, så är det inte tillåtet att skarva signalkabeln på en lamdasond. (dom där klipp o klistra sonderna har fördärvat mycke...)
av *pettson*
CarMan skrev:oavsett vad man har för bil, så är det inte tillåtet att skarva signalkabeln på en lamdasond. (dom där klipp o klistra sonderna har fördärvat mycke...)
Kalas att biltema numera har med rätt kontakt ifrån början.. :-)-)
av Matthew
*pettson* skrev:
CarMan skrev:oavsett vad man har för bil, så är det inte tillåtet att skarva signalkabeln på en lamdasond. (dom där klipp o klistra sonderna har fördärvat mycke...)

Till vissa modeller ja....inte min nollnolla :(

//M
av *pettson*
Matthew skrev:
*pettson* skrev:

Till vissa modeller ja....inte min nollnolla :(

//M
Nej tyvärr. Men det är inte heller samma typ av sond på den som t.ex en 850 om jag inte minns fel. Den sonden du har är väl av platt typ? *funderar..* Den sondtypen 850 har, är av fingertyp. (som i sej finns som två olika varianter)
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]