Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haurida
Problem!!
Har en V70 t5 99. Kylfläkten går konstant även när bilen stängts av och motorlampan lyser det är även något som surrar under insuget efter bilen stängts av. Om man tar bort en pol på batteriet i mellan varje körning funkar bilen ganska normalt förutom att fläkten går. Motor lampan håller sig släckt. Gör man däremot ett stopp och bara stänger av bilen tänds motor lampan och den går även dåligt på tomgång. Har luftmassemätaren något med styrningen av kylfläkten att göra?? Eller vad kan vara fel.

MVH
Roger
av *pettson*
haurida skrev:Problem!!
Har en V70 t5 99. Kylfläkten går konstant även när bilen stängts av och motorlampan lyser det är även något som surrar under insuget efter bilen stängts av. Om man tar bort en pol på batteriet i mellan varje körning funkar bilen ganska normalt förutom att fläkten går. Motor lampan håller sig släckt. Gör man däremot ett stopp och bara stänger av bilen tänds motor lampan och den går även dåligt på tomgång. Har luftmassemätaren något med styrningen av kylfläkten att göra?? Eller vad kan vara fel.

MVH
Roger
Visar bilen normal kyltemp när den går?
av haurida
Har även varit och kollat fel kod och de fick maf så det var därför jag undrade om luftmassemätaren hade något med fläktstyrningen att göra.
Användarvisningsbild
av Nexus
min fläckt gick konstant när jag hade ETS lampan lyste och bilen gick dåligt. Lossade jag - polen så stanna fläckten men vred jag om nyckeln starta den igen och stannade ej.
Min bil "botades" med en uppgradering på volvo sen har den fungerat klockrent i 2 dagar.
Bara en tanke som slog min när jag läste om ditt problem.............
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]