Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ramklo1
Jaha,nu är det ny knodd på g och turbon fick ge vika för större bil :cry: Det blev en 855 2,5 se -95
grymt fräsch bil men alldeldes för lite orra under huven. Känner mig som en pensionär när man puttrar förbi i omkörningsfilen ??:-/
Finns det något jag kan göra för att öka effekten hos denna bil, utan att behöva riva hela bilen eller köpa ny?
Mvh,
//Joel
av *pettson*
Ramklo1 skrev:Jaha,nu är det ny knodd på g och turbon fick ge vika för större bil :cry: Det blev en 855 2,5 se -95
grymt fräsch bil men alldeldes för lite orra under huven. Känner mig som en pensionär när man puttrar förbi i omkörningsfilen ??:-/
Finns det något jag kan göra för att öka effekten hos denna bil, utan att behöva riva hela bilen eller köpa ny?
Mvh,
//Joel
Tja det skulle vara att åka ensam i den då? För det först saknar du ju 10 ventiler mot dom du jämför med. Sen är inte motorns karaktär på nåt sätt sportig ändå. Den är gjord för bra vridmoment och en bra bränsleekonomi, thats it. Visst kan man säkert hitta nåt litet med ett filter och ett avgas, men långt ifrån tillräckligt, och framförallt lär den effekten endast visa sej strax under rödmarkeringen.
Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]

Felkod B5

Länken leder till en tråd starta[…]