Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edgarn
#215088
Tjenare har hört att man ska kunna plugga en av slangarna från magnetventilen så de blir en fullturbo. Har provat plugga en slang men håller inte laddet mer än 2 sek sen släpper den trycket tills man växlar upp sen händer samma sak igen.. Mvh fulltryckaren
av *pettson*
#215101
Edgarn skrev:Tjenare har hört att man ska kunna plugga en av slangarna från magnetventilen så de blir en fullturbo. Har provat plugga en slang men håller inte laddet mer än 2 sek sen släpper den trycket tills man växlar upp sen händer samma sak igen.. Mvh fulltryckaren
Det du hört är förvisso sanning vad gäller själva trycket under en kort kort tid. Då saknar du bara tändning och bränsle samt själva laddtrycks styrningen att själva snigeln (turbon) dessutom är betydligt mindre det visste du säkert innan. Det du med får fel är att bilen förutom dessa problem har alldeles för hög kompression för att gå med fullt tryck på ett betryggande sätt. Bilen kommer obönhörligen att spika och därmed helt enkelt släppa på tändningen och bränsle så mycket det går varje gång du försöker. Laddtrycket på 850 och 70 serien är inget att leka med mekaniskt eller genom att pysa och klippa slangar. Antingen chippar du och får vad det ger, eller så blir det till att hosta upp plånbok och börja bygga om saker på riktigt. 850 och 70 serien erbjuder inga genvägar vad gäller att trimma utan att det ska bli stora hål i plånboken för en motorrenovering.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]