Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av enpc
Hej

Farsan har en V70 classic 2,4 GLT årsm 00. Det är så att när han startar bilen så stannar den omedelbart. Sedan behövs ca 5 försök igen innan den startar och går normalt. Detta händer inte alltid men ganska ofta
som jag förstår. Jag rengjorde spjällhuset och monterade en ny packning samt kontrollerade att senaste programvaran satt i vilket den gjorde. Jag börjar misstänka något med bränsletillförseln. Fast då borde problemet även visa sig under körning tycker jag. Någon som har några ideer?. Kanske får köpa lite startgas och leta vacuumläckage?
Användarvisningsbild
av Severin
enpc skrev:Hej

Farsan har en V70 classic 2,4 GLT årsm 00. Det är så att när han startar bilen så stannar den omedelbart. Sedan behövs ca 5 försök igen innan den startar och går normalt. Detta händer inte alltid men ganska ofta
som jag förstår. Jag rengjorde spjällhuset och monterade en ny packning samt kontrollerade att senaste programvaran satt i vilket den gjorde. Jag börjar misstänka något med bränsletillförseln. Fast då borde problemet även visa sig under körning tycker jag. Någon som har några ideer?. Kanske får köpa lite startgas och leta vacuumläckage?
Detta kan även hända om man inte använder nycklarna frekvent eftersom dom laddar ur sig när dom inte används
av robehaka
Känner igen problemet. Bytte antennring så fungerar det igen. Har hänt 2ggr på min 00:a. När den tjuvstannat har jag tagit ut nyckeln och satt i igen...startar då direkt.
av *pettson*
trophy skrev:Känner igen problemet - MEN vad är en antennring?????? ?:-/
Precis vad det låter som. En antenn formad som en ring som sitter runt tändningslåset för att känna av chipet som sitter i nyckeln så att man inte använder en falsk nyckel. (eller bryter upp tändningslåset)
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]