Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Kan nån vänlig själ lägga upp en bild på dom för jag har ingen aning varken vart dom sitter eller hur dom ser ut,ska smörja dom för ev så är det dom som knarrar vid fullt rattutslag.

Gäller en v70-00
av *pettson*
sewe skrev:Kan nån vänlig själ lägga upp en bild på dom för jag har ingen aning varken vart dom sitter eller hur dom ser ut,ska smörja dom för ev så är det dom som knarrar vid fullt rattutslag.

Gäller en v70-00
Det behöver du ingen bild till. Utslagsbegränsarna sitter på spindlarna. Det är metalltappen som står ut ifrån spindeln. Grejen är att begränsartappen ska träffa plastskivorna som hängs dit som dekoration (inte kan dom iallafall vara uttänkta) på länkarmarna. Så smörj metallen på spindelns begränsare med lite kopparfett eller nåt annat bra fett som inte försvinner direkt så blir det tyst.
Användarvisningsbild
av Severin
*pettson* skrev:
sewe skrev:Kan nån vänlig själ lägga upp en bild på dom för jag har ingen aning varken vart dom sitter eller hur dom ser ut,ska smörja dom för ev så är det dom som knarrar vid fullt rattutslag.

Gäller en v70-00
Det behöver du ingen bild till. Utslagsbegränsarna sitter på spindlarna. Det är metalltappen som står ut ifrån spindeln. Grejen är att begränsartappen ska träffa plastskivorna som hängs dit som dekoration (inte kan dom iallafall vara uttänkta) på länkarmarna. Så smörj metallen på spindelns begränsare med lite kopparfett eller nåt annat bra fett som inte försvinner direkt så blir det tyst.
Är det detta du menar?

Bild

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]