Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har man nån egentlig nytta av en mätare för turbon om man "bara" har en LTT? Köpte bilen med en mätare monterad men funderar på om den bara sitter där som en kul "pryl". Eller?
Användarvisningsbild
av coldhand
CP2 skrev:Har man nån egentlig nytta av en mätare för turbon om man "bara" har en LTT? Köpte bilen med en mätare monterad men funderar på om den bara sitter där som en kul "pryl". Eller?
Då är ju frågan följande; fungerar mätaren? =)
Användarvisningsbild
av Nexus
är nog mest för stylingens skull. Jag har en mätare men bilen laddar ju inte värst mycket så man behöver oroa sig :lol:
av *pettson*
grammse skrev:är nog mest för stylingens skull. Jag har en mätare men bilen laddar ju inte värst mycket så man behöver oroa sig :lol:
eller så är bilen pyst som många tyvärr gör.. och därför kollas det på laddtrycket..
Användarvisningsbild
av CP2
*pettson* skrev:
grammse skrev:är nog mest för stylingens skull. Jag har en mätare men bilen laddar ju inte värst mycket så man behöver oroa sig :lol:
eller så är bilen pyst som många tyvärr gör.. och därför kollas det på laddtrycket..
"Pyst?" Har detta med öppna dumpar el dyl att göra? Och mätaren fungerar. Fast av ovanstående inlägg att döma sitter mätaren där mest som en kul "pryl" precis som jag misstänkt hela tiden........ :D
av *pettson*
CP2 skrev:
*pettson* skrev:
"Pyst?" Har detta med öppna dumpar el dyl att göra? Och mätaren fungerar. Fast av ovanstående inlägg att döma sitter mätaren där mest som en kul "pryl" precis som jag misstänkt hela tiden........ :D
Nej pysning är när folk helt enkelt ordnar ett slangläckage till bilens wastegate. På så sätt krävs högre laddtryck av bilen för att den ska självreglera.
Trasslet är att laddtrycket ökar men att inte bränsle eller tändning följer med.
Användarvisningsbild
av CP2
Nej pysning är när folk helt enkelt ordnar ett slangläckage till bilens wastegate. På så sätt krävs högre laddtryck av bilen för att den ska självreglera.
Trasslet är att laddtrycket ökar men att inte bränsle eller tändning följer med.
Inget jag pysslar med på familjeräcern inte...... 8)

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]