Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xt66
Är det någon som har/haft problem med att det hämningslöst gläpper fram och tillbaka....
det kan gå ett par dagar utan problem sen börjar det att gläppa.Börjar att bli lite jobbigt
Tacksam för tips
Användarvisningsbild
av 855glt-97
Hade samma problem på min gamla bil, det var den motorn i ena dörren som var kass. Se om du kanske kan koppla loss en motor och se om problemey försvinner. I så fall är det ju bara till att byta den.
Användarvisningsbild
av Hexenhammer
Centrallåsproblem verkar vara väldigt vanligt när det gäller 850/855. Jag har
haft både en 850 GLT och en 855 T5, och i båda har det strular något outhärdligt.
Däremot så går det ju att fixa. Oftast brukar det vara själva centrallåsmotorn som
strular. Det går att få tag i relativt billiga sådana på skroten. Ska du byta skiten hos
en Volvo-handlare så får du säkert slänga ut rätt många tusenlappar, skulle jag tro.
Fick ett pris på 5.000kr för att byta ut boxen i min gamla 850 GLT (-92).
av tobben87
Hej
Vilket lås är det som spökar?

Mitt centrallås till bakluckan knasade. När jag låste i någon av framdörrarna funkade centrallåset på alla dörrar men inte för bagageluckan. Låster jag däremot i bagagelyckan så funkade det som de skulle.

Efter en del felsökande kom jag fram till att det var en del kablar som gick till bagaeluckan hade gått av. detta berodde på att där kablarna går in i bilen från bagaeluckan sitter de åtdragna med ett bundband i ett fäste i karossen,detta gjorde att det blev för stora spänningar och ett flertal kablar bla till centrallåset och värmen till bakrutan "slets av". När kablarna löddes ihopp funkade de fin fint igen..

//Tobben

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]