- fre 18 jul 2008, 22:56
#205365
Hej!
Jag har en V70 tdi (99)
Bilen är ibland helt död när man ska starta bilen. Startar den inte efter 2 sekunder så är det
ingen ide att fortsätta, man kan få upprepa start försöken allt ifrån 2-50 ggr. Helt plötslig så startar den,
det är ingen ide att köra startmotorn mera än 2 sek. för det hjälper inte. Det är inte alltid som den beter sig så.
Jag funderar på om det är vanligt att man får byta magnetventilen? Bilen har gått ca 25000 mil.
Bilen är svensksåld fast jag tror att det sitter startspärr i bilen. Kanske är den som bråkar.
Bilen är även svårstartad när det är under 10+. Har bytt glödstiften men det hjälpte inte. Jag mätte spänningen över stiften och den är ca 10volt känns lite dåligt. När jag mätte så kopplade jag bort den elskenan som matar 3 stift. Då startade bilen utan problem fast det var minusgrader. Bilen drar ingen olja och klarar av bilprovningens rök test ( 0.9 vid max varv) så jag tror inte att motorn är slut.
Ps Besiktade bilen & fick en bra att veta Krängningsstag fram fastsättning glapp. Brukar man även byta infästningen i karossen eller brukar det bara vara krängnings staget som man byter Ds
Tack på förhand.
Jag har en V70 tdi (99)
Bilen är ibland helt död när man ska starta bilen. Startar den inte efter 2 sekunder så är det
ingen ide att fortsätta, man kan få upprepa start försöken allt ifrån 2-50 ggr. Helt plötslig så startar den,
det är ingen ide att köra startmotorn mera än 2 sek. för det hjälper inte. Det är inte alltid som den beter sig så.
Jag funderar på om det är vanligt att man får byta magnetventilen? Bilen har gått ca 25000 mil.
Bilen är svensksåld fast jag tror att det sitter startspärr i bilen. Kanske är den som bråkar.
Bilen är även svårstartad när det är under 10+. Har bytt glödstiften men det hjälpte inte. Jag mätte spänningen över stiften och den är ca 10volt känns lite dåligt. När jag mätte så kopplade jag bort den elskenan som matar 3 stift. Då startade bilen utan problem fast det var minusgrader. Bilen drar ingen olja och klarar av bilprovningens rök test ( 0.9 vid max varv) så jag tror inte att motorn är slut.
Ps Besiktade bilen & fick en bra att veta Krängningsstag fram fastsättning glapp. Brukar man även byta infästningen i karossen eller brukar det bara vara krängnings staget som man byter Ds
Tack på förhand.