Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robban_T5-R
Hej, är för övrigt ny här på forumet och skulle behöva lite hjälp med en fråga!

Jag och tjejen har precis köpt en 855 T5-R -96 helt original, och den går verkligen grymt bra så vi är nöjda men ibland under körningen så tänds varningslampan för kylningen (Röd med fläktsymbol) för att sedan släckas igen efter ett par sekunder, har noterat att det ofta förekommer om man gasar på lite. Är detta normalt eller är det nåt som är fel??

Tacksam för svar
Mvh Robert
Användarvisningsbild
av mrEasywin
Robban_T5-R skrev:Hej, är för övrigt ny här på forumet och skulle behöva lite hjälp med en fråga!

Jag och tjejen har precis köpt en 855 T5-R -96 helt original, och den går verkligen grymt bra så vi är nöjda men ibland under körningen så tänds varningslampan för kylningen (Röd med fläktsymbol) för att sedan släckas igen efter ett par sekunder, har noterat att det ofta förekommer om man gasar på lite. Är detta normalt eller är det nåt som är fel??

Tacksam för svar
Mvh Robert
Du har för lite kylarvätska, förmodligen skvalpar det när du gasar och det är då nivån blir för låg.
Sen så är ju frågan varför det är för lite kylarvätska...
Användarvisningsbild
av Nexus
antar du inte har någon instruktionsbok? Symbolen betyder som tidigare nämnts för lite kylvätska i expansionskärlet. Volvo är berikade med en givare där som talar om när det är under min nivå :wink:
Fyll på och håll koll så det ej försvinner igen för då kanske man behöver undersöka lite mera :-)-)
Man tackar för svaren, en följdfråga bara! Hur är det när det gäller kylarvätskan, måste jag använda samma sort som är i nu eller kan man blanda "fabrikat", tänkte jag skulle köpa sådan färdigblandad som mackarna säljer och fylla på med :?:

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?