Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mitza
Hejsan

idag när jag var ute med bilen hörde jag att det klonkade under bilen. först antog jag att avgassystemet hade lossnat någonstans.
Men det mystiska är att den ger iväg en Klonk när jag åker iväg från stillastående, jag släpper på kopplingen *klonk* och bilen rullar iväg, och när jag växlar och slåpper på kopplingen så att den rycker tll lite.
Även vid jämn gas på lägre varv låter det, men inte vid gaspådrag. Och det låter lite på guppig väg, men inte så mycket som det borde om något satt löst tycker jag.

Någon som vet vad det kan vara?
mvh Robert
(om någon lägger märke till att jag har gjort 2 inlägg på 10 min i 2 olika delar av forumet om krånglande bilar så ska det tilläggas att det inte har varit min dag idag :P )
av mitza
Okej, om motorfästet är trasigt så rör sig motorn mycket när jag släpper på kopplingen va?
Övre motorfästet tror jag inte att det är, det är nybytt. men de andra har jag ej bytt någon gång.

mvh Robert
av mitza
Har kollat motorfästena, dem var det ej. men någon sade att en lös drivaxel kan vara problemet. ska väl titta på det i morgon.

mvh Robert
Användarvisningsbild
av Claes74
bussningarna i länkarmen el. ev bussning i stötdämdartorn är min gissning. är det länkarmen så passa på och byt hela (449 hos biltema) så får du ny spindelled oxå.
av mitza
Har hittat felet nu, 2 hjulbultar satt löst :???: inga vibrationer över huvud taget men en massa ljud. får inte det att gå ihop, men nu funkar det iallafall

mvh Robert
P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]